El 2019 de La Boscana en imatges

Fem un repàs al que ha estat el final de la dècada en la que el somni de la familia Castanyé Daniel es va convertir en realitat: l’obertura del restaurant gastronòmic Espai Germans Castanyé dins la finca de La Boscana i amb en Joel Castanyé al capdavant d’aquest repte gastronòmic assolit amb èxit, ja que ha estat reconegut amb una Estrella Michelin i un Sol Repsol durant aquest temps. En les següents línies, resseguirem el fi d’una dècada per encetar-n’hi una altra amb la il·lusió encesa en totes les persones que formen part de La Boscana.

GENER

Després de les vacances de nadal que es van allargar durant gairebé tot el mes, l’equip de La Boscana torna amb força per encetar un nou any amb més il·lusió que mai. També és durant aquest mes quan pengem la placa que ens distingeix com un restaurant amb una Estrella Michelin per al 2019.

L'equip de La Boscana penja la placa Michelin 2019

FEBRER

Al febrer nombren a La Boscana com el restaurant més romàntic de Catalunya i el 3r d’Espanya, segons la plataforma d’opinions de Tripadvisor. Aquesta classificació va ser feta a partir dels comentaris dels usuaris que durant l’any anterior havien deixat opinions al portal i on, als seus comentaris i descripcions que feien sobre el lloc s’hi podia llegir la paraula “romàntic”.

El restaurant La Boscana és escollit com el restaurant més romàntic de Catalunya i el 3r d'Espanya

MARÇ

L’Associació Vinícola Catalana atorga a La Boscana el premi Cartaví 2018 com a Guanyador de la província de Lleida en la Categoria A, per l’excel·lent promoció i defensa dels vins catalans. Un gran reconeixement a la nostra estima i cura pel vi, que es veu reflectida dins la nostra proposta de vins.

La Boscana guanya el premi CARTAVÍ 2018 de la Provínicia de Lleida

Amb l’arribada de la primavera, La Boscana també estrena carta de temporada, apostant una vegada més per la temporalitat dels productes que la natura ens ofereix i els sabors que aquests ens brinden.

Nova carta de temporada primavera-estiu a La Boscana

També va ser al març, quan el xef Pablo Tomás del restaurant Sintonia de Barcelona ens va convidar a cuinar a casa seva en motiu de la celebració del 2n Passeig de Gourmets de la ciutat comtal. Un menú executat a 4 mans per ambdós xefs de prestigi que deixava palès l’amor per la tradició culinària lleidatana, juntament amb la innovació que caracteritza al xef Joel Castanyé.

Pablo Tomás i Joel Castanyé preparen un menú a 4 mans dins del 2n Passeig de Gourmets de Barcelona - Restaurant Sintonia i Restaurant La Boscana

ABRIL

En Joel Castanyé participa a la XIII Trobada Gastronòmica de l’Escola d’Hoteleria i Turisme del CETT, de la Universitat de Barcelona. La seva participació fou dins d’una taula rodona compartida amb altres grans xefs de prestigi, parlant sobre territori i arrossos.

Participació d'en Joel Castanyé en una taula rodona al CETT

Durant l’abril, també vam fer la nostra aparició televisiva al programa “No pot ser”de TV3, presentat per Jordi Basté. Durant aquest programa van visitar la finca de La Boscana i van tastar un menú imprès amb la tecnologia 3D amb Toni Clapés.

MAIG

Celebrem 10 anys de l’obertura de l’espai de La Boscana per a la celebració de diferents esdeveniments. No seria fins a 4 anys més tard que no es reformarien les antigues quadres del bestiar per a transformar-les en el restaurant gastronòmic Espais Castanyé de La Boscana. Això sí, sense deixar de banda les celebracions a la mateixa finca però en un altre espai distingit.

La Boscana celebra 10 anys des de la seva obertura

Durant aquest mes, també vam rebre la placa que ens distingia un any més amb el reconeixement d’un Sol Repsol per a l’any 2019, atorgat per la prestigiosa Guia Repsol.

Placa Sol Repsol 2019 La Boscana

JUNY

S’encomana a La Boscana realitzar el menú del sopar de gala per a l’acte de lliurament dels Premis Nacionals de Gastronomia 2019 per l’Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició, el 5 de juny a l’edifici Casa Llotja de Mar de Barcelona. Una nit molt emocionant per a en Joel Castanyé, guardonat l’any anterior amb el Premi Cuiner Revelació 2018 per la mateixa acadèmia.

JULIOL

La revista Fuera de Serie del diari Expansión exposa un ranking dels restaurants d’Espanya amb més llista d’espera per aconseguir una taula i La Boscana es situa en el 9è lloc, amb una mitjana de 2 mesos i una setmana d’espera.

La Boscana ocupa el novè lloc amb restaurants amb més llista d'espera d'Espanya

També durant el juliol vam cuinar al Sònar. El festival de música electrònica celebrat a Barcelona, ens va convidar per representar el territori lleidatà a l’Àrea VIP del Sònar de Dia. La proposta gastronòmica d’aquesta edició es basava en donar valor als aliments de productors locals a partir de 3 xefs amb estrella Michelin arrelats al territori, en Joel Castanyé entre ells.

AGOST

El mes més calorós de l’any és també el que ens porta els aliments més gustosos. L’hort ecològic de La Boscana lluïa esplèndid amb els productes de temporada, però en destacaven els tomàquets amb els que vam fer-ne conserva. Així, podríem continuar oferint un producte tan valuós durant la resta de l’any, sense modificar-lo només que fent-lo bullir al bany maria perquè els pots quedessin ben tancats.

A La Boscana fem conserva de tomàquet

SETEMBRE

Gràcies a l’oportunitat que ens brinda la revista Cuina, tenim l’honor d’aparèixer a l’edició del mes de setembre de la revista amb una nova versió del clàssic plat de la gastronomia catalana: el pa amb tomàquet. Nosaltres el versionem amb el tomàquet en conserva del nostre hort ecològic.

OCTUBRE

La finca de vins i caves Llopart, enmig del Penedès, ens acull per donar a conèixer la cuina del territori lleidatà dins les jornades gastronòmiques de BCN Mediterranean Gastronomy Experience.

Joel Castanyé cuina a Barcelona Mediterranean Gastronomy Experience

NOVEMBRE

El novembre és un mes molt especial a casa nostra. Primerament, vam encetar-lo estrenant la nova carta, on hi predominen productes de proximitat i de temporada durant les èpoques més fredes de l’any com són la tardor i l’hivern.

La Boscana estrena nova carta de temporada tardor-hivern

També vam celebrar el 5è aniversari de l’espai Germans Castanyé, el restaurant on s’ofereixen les propostes gastronòmiques d’alta cuina dins la finca de La Boscana.

Cinquè aniversari des de l'obertura del restaurant La Boscana

A banda, en Joel Castanyé va ser l’encarregat de transmetre les conclusions territorials del Tercer Congrés Català de la Cuina al Palau de la Generalitat de Catalunya com a representant de la demarcació de Lleida.

Joel Castanyé és l'encarregat de transmetre les conclusions territorials al Congrés Català de la Cuina

I la fita que més il·lusió ens va fer la vam conèixer a finals de novembre, després de la gala d’entrega de les noves Estrelles Michelin, atorgades per la prestigiosa guia vermella. A nosaltres se’ns va comunicar que se’ns renovar-nos el reconeixement de l’Estrella Michelin com a mínim durant un any més, per al 2020.

Renovació de l'estrella michelin al restaurant la boscana 2020

DESEMBRE

Al mes de desembre, obrim les portes de la cuina de La Boscana per realitzar un taller gastronòmic, anomenat “Juntos somos capaces”, per a la integració laboral i dirigit pel xef Joel Castanyé. En aquest taller, 6 persones amb discapacitat intel·lectual cuinaven juntament amb 6 empresaris lleidatans. Un acte impulsat per la Fundació Mapfre, amb la col·laboració de Down Lleida i COELL, i amb la finalitat de visibilitzar els talents d’aquestes persones que van demostrar ser molt capaces.

Per acabar l’any amb un bon sabor de boca, vam cuinar a 4 mans amb el xef lleidatà Xixo Castaño del Restaurant Malena de Gimenells (Lleida) en el marc de la Gran Nit de la D.O. Costers del Segre a Barcelona, on els plats d’essència lleidatana brillaven maridats amb els vins produits al nostre territori.

La Boscana cuina a la Gran Nit de la D.O. Costers del Segre a Barcelona

Viu una experiència a La Boscana i omple la teva memòria de records gastronòmics. Reserva la teva taula aquí.